Maand: augustus 2016

  • zaterdag rustigaan

    zaterdag rustigaan

    Zaterdag het was de bedoeling om naar de stoomzagerij te gaan en daarna de braderie in Groenlo.

    Helaas zaterdag geen braderie die is op zondag dus hebben we de dag wat aangepast.

    Eerst naar de zagerij geweest en daarna de groep in twee gedeeld. Jan met een paar naar een muziek festival in Enschede en de rest heeft appeltaart en koffie bij de beste uit de buurt gedaan. Aldaar zijn er nog wat schatten gekocht. Vanavond weekeind een avond met prik, chips en plezier.

    WP_20160806_001

     

    WP_20160806_007

     

    WP_20160806_010

     

    Tot slot hebben we vandaag van Denise afscheid genomen en is Charlotte in haar plaats gekomen

    IMG-20160806-WA0002

  • wildpark Bocholt en vissen

    wildpark Bocholt en vissen

    Vrijdag naar het wildpark in Bocholt en een paar die zijn wezen vissen.

    Vroeg in de morgen al een paar fanatieke vissers afgezet bij de visvijver. Nu in de hoop dat ze wel iets gaan vangen inmiddels is het de derde keer dat ze gaan en hebben ze nog niets gevangen.  echter na een goede dag vissen twee dikke steuren aan de lijn. waarvan een hieronder.

    [slideshow]WP_20160805_001IMG-20160805-WA0004[/slidesshow]

    Voor een aantal een herhaald bezoek maar daarmee niet minder boeiend.

    [slideshow] DSC04343 DSC04366 DSC04386   [/slideshow]

  • Dag 5: Bezoek aan kamp Westerbork

    Dag 5: Bezoek aan kamp Westerbork

    Derde keer is scheepsrecht,

    na eerdere mislukte pogingen vorige jaren om het joodse deportatiekamp te bezoeken was het deze keer wel raak. Na een fikse autorit doken we in een stukje geschiedenis van het vaderland. In het museum van herinneringscentrum Westerbork kwamen we te weten wat er zich allemaal afspeelde in die vreselijke periode tijdens de tweede wereldoorlog.

    [slideshow]thumb_IMG_1232_1024 thumb_IMG_1233_1024 thumb_IMG_1244_1024 [/slideshow]

    Nadien trokken we het terrein op om te kijken waar het kamp ooit had gestaan.

    Het was een intense ervaring die ons allen even deed stilstaan bij de wereld van vandaag. Het weer zat deze keer trouwens wel mee.

    [slideshow]thumb_IMG_1234_1024 thumb_IMG_1235_1024[/slideshow]

  • Dag 4: Limburgse Braderie

    Vandaag de eerste droge dag! Dus nu kon er gefietst worden en op naar de braderie in Horst. Nico op de scooter en een bus vol met niet-fietsers. De braderie was niet zo groots, maar wel gezellig. Er was een optreden van een clown waar ze allemaal van genoten. Broodje kip als lunch ging er prima in.

    thumb_IMG_1229_1024

    Tim mocht assisteren op het podium bij de clown. Op de braderie is van alles gekocht.

    Op de terugweg meteen de boodschappen mee voor het avondmaal: verse worst met rode kool.

    Het was een goede gezellige dag

    Groetjes van de Limburgers

  • dag drie een dagje in de regen

    dag drie een dagje in de regen

    Vandaag zijn we naar Xanten vertrokken om een bezoek te brengen aan de oude Romeinse nederzetting die daar geweest is. Eerst het museum waar veel te zien was, ook voor de mensen die er al eerder een bezoek brachten waren er nieuwe dingen. Daarna buiten het park bezoeken met alle herstelde bouwwerken en de opgravingen die gedaan worden. Een aantal heeft daar nog van een professor uitleg gehad over de vondsten die ze er doen. Jammer dat het eigenlijk de hele middag heeft geregend dat maakt het een wat nat bezoek.

    Aansluitend zijn we naar Bocholt geweest om  nog even op te drogen in het plaatselijke winkelparadijs. Tot slot een smakelijk maal bij de Wok aldaar met een ferme Duitse pint erbij.

    [slideshow]  DSC04285 DSC04302 DSC04316  [/slideshow]

    en nog een paar plaatjes

    [slideshow]  IMG-20160803-WA0025 IMG-20160803-WA0019 WP_20160803_008[/slideshow]

  • De groep van Limburg naar Toverland

    Ondanks de regen was het een hele leuke en gezellige dag. Elke vond het een heel mooi park. En de rest ook.

    Tim en Dominique hebben hun motorrijbewijs gehaald in de motorrace-achtbaan. Nico gleed uit op de gladde trap, maar de schade viel mee. Lopend tussen de waterstralen kreeg Elke de volle laag. Ze vond het leuk, grappig en lekker fris. Toon H zat te genieten in de carrousel, net als veel anderen, waaronder Martijn.

    thumb_IMG_1194_1024

    Groetjes van alle vakantievierders uit Limburg.

  • Dag 1 en 2 in Limburg

    Dag 1 en 2 in Limburg

    We hebben een voorspoedige heenreis gehad. Op een parkeerplaats onderweg even gestopt en verder op het gemakje doorgereden. We waren bang voor file, maar dat viel reuze mee.

    Bij aankomst was iedereen al snel uitgepakt en de kamers opgezocht en bedden opgemaakt. De stemming zat er al gauw in, want het huis was voor de meeste bekend en de bar ging al snel open. (meer…)

  • De eerste vakantiedagen

    De eerste vakantiedagen

    De eerste vakantiedag en we hadden meteen een jarige; Roland. Met veel humor heeft hij ons hier heel de dag aan herinnerd. De reis naar vakantieboerderij Oberinck liep via het Veerhuis, dat we bereikten via het veerpont. bij Tiel. (meer…)

  • dag een en twee

    dag een en twee

    “Dubbele vakantie” gezien door de ogen van een groentje!

     

    Vertrek als een geoliede machine, jaren van ervaring is goed te zien bij alle deelnemers. De vakantie begint al wanneer de bussen de oprijlaan afrijden.

    Na iets meer dan een uurtje te hebben gereden komen we dan eindelijk aan in Tiel. Hier gaan we, nadat we de benodigde pokemon’s hebben gevangen, met de pond over naar het Veerhuis waar de koffie bruin staat en de pannenkoeken wachten.

    Eindelijk aangekomen op de boerderijen Oberink en Nieuw Navis. Op Nieuw Navis zijn we heel hartelijk met koffie en zelfgemaakte appelflappen. Na een rondleiding en alles te hebben bekeken, is het tijd om een beetje te settelen op Nieuw Navis.

    Op het programma van Dinsdag staat zwemmen aan de plas. Helaas is het weer hiervoor te slecht. Besloten wordt om met een groepje te gaan vissen en andere groep te gaan zwemmen en tot slot een paar die boodschappen gaan doen voor de BBQ die avond. Iedereen geniet van hetgeen ze hebben gedaan die dag.

    Na een hele dag vol plezier hebben we allemaal een reuze trek dus wat ons betreft kan die BBQ wel aan. Heerlijk zo een gezamenlijke avond waar een hele leuke gemoedelijke sfeer hangt. Er is gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om Roland alsnog nogmaals in het zonnetje te zetten voor zijn verjaardag.

    Enkele nog niet vermoeide actievelingen hebben zich nog aan een potje basketbal gewaagd zoals Lous zou zeggen we hebben de gekke vijf minuten weer gehad.

    De  wordt gezellig gevuld met een muziekje, koffie en voor de liefhebbers een keurig lakje!

    [slideshow]  pannewkjoek basketballnagels[/slideshow]