Maand: november 2014

  • Sint-Maarten viering op Lohengrin

    Sint-Maarten viering op Lohengrin

    Tekst geschreven door Sil

    We zijn om 10.00 uur begonnen met de viering op Lohengrin, onze woonlocatie in Hoogerheide. We zongen eerst met elkaar in een kring en daarna zijn we koffie gaan drinken met een stukje taart erbij.

    Janny vertelde dat we tijdens het feest van Sint-Michael iets op een briefje schreven wat we wilden vergeten en dat hadden verbrand. Nu gingen we wat opschrijven wat je wilde behouden/koesteren en bij textiel hadden ze speciale tasjes daarvoor gemaakt; dat je daar je papiertje met wat je erop had geschreven in kon doen en kon bijhouden. Daarna gingen we de boomschijven maken met een hele mooie tekst: Een goede buur is beter dan een verre vriend.

    Toen we klaar waren met de boomschijven zijn we gaan kijken wie welk huisnummer zou gaan doen want we gingen de boomschijven aan de mensen in de straat geven. Want met Sint-Maarten geef je iets, maar je houdt ook nog een stukje voor jezelf.

    We kregen veel complimenten van de buurtbewoners, ze vonden het allemaal erg leuk wat ze kregen. Sommigen stuurden een kaartje en sommige buren kwamen zelfs langs met een doosje chocolade als bedankje. Toen we allemaal terug kwamen, gingen we samen eten: lekkere pompoensoep van Lukas en de lekkere hartige taart van Sonja die ze samen met sommige van ons had gemaakt. Na het eten hebben we gezamenlijk opgeruimd en we hebben samen afgesloten in een kring. Sommigen hebben nog even gezegd wat er op hun briefje stond. Daarna zeiden we tegen elkaar in de kring “prettig weekend”!

     
    Buren cadeautjes maken voor Sint Maarten
    Buren cadeautje07_Sint Maarten
    Buren cadeautje05_Sint Maarten
    Buren cadeautje04_Sint Maarten
    Buren cadeautje01a_Sint Maarten
    Buren cadeautje03_Sint Maarten
    Buren cadautje06_Sint Maarten
    Buren cadeautje08_Sint Maarten

  • Bewoners verrassen medewerkers en vrijwilligers

    Bewoners verrassen medewerkers en vrijwilligers

    Op donderdag 11 november hadden de medewerkers en de vrijwilligers een gezamenlijk overleg. Na ongeveer een uur vergaderen, kwamen de bewoners gezellig mee koffie drinken. Groot was hun verrassing toen bleek dat zij van de bewoners een mooi zelfgemaakt gedicht en een attentie kregen. Leuk!

    [one_half]

    [slideshow]

    verrassing van bewoners04_11 novemberverrassing van bewoners02_11 november verrassing van bewoners03_11 november verrassing van bewoners05_11 november verrassing van bewoners06_11 november verrassing van bewoners01_11 november

    [/slideshow]

    [/one_half]

    [one_half_last]

    [/one_half_last]

     

  • Een dagje met het leger in de Canadalaan

    Een dagje met het leger in de Canadalaan

    door Mijke

    Het was een zonnige dag in oktober. We hadden net allemaal wat ontbeten en om één uur reden we weg met de auto. We gingen naar de Canadalaan in Bergen op Zoom, daar werd een bevrijdingsdag georganiseerd voor de veteranen en het leger van Canada. De straat heet ook de Canadalaan.

    Toen we aankwamen, was de straat al druk met mensen, iedereen had een bloem opgeprikt als corsage. De mensen waren in kledingdracht van vroeger, dus het jaar 1945. Ook zagen we een legertent en een legermotor… ik ging natuurlijk vragen of ik erop mocht zitten en ja! het mocht!!!

    Ook veel militairen van het leger waren al aanwezig. We zijn daarna wat gaan drinken en kregen er cake bij. Toen we eenmaal waren uitgedronken, gingen we naar buiten, er stonden nog veel meer mensen in de Canadalaan dan toen we er aankwamen. Ze zeiden dat er over tien minuutjes een stoet van 50 militaire voertuigen in de straat zou staan, dus wij luisterden nog even naar wat blaasorkestmuziek. En daarna maar wachten en wachten en wachten…maar er kwam niks?? We kregen te horen dat ze vertraging hadden op de snelweg en dat het heel lang kon duren, dus… maar wachten en nog maar eens wachten.

    !! En uiteindelijk kwam daar het eerste voertuig !! en wij gillen en klappen natuurlijk, want dat was toch wel heel leuk! Dat ze toch nog de straat in kwamen rijden! We zijn met bijna alle voertuigen en militairen op de foto geweest en het leukste vond ik nog dat ik op een motor heb gezeten. En die militair zei me dat ik aan het gaspedaal mocht draaien en het was echt een stoer geluid!! En als klap op de vuurpijl hebben we alle politie en militairen toegejuicht en uitgezwaaid. Ik vond het een top dag en ik ben blij dat ik mee was.

     

    [slideshow]

    Herdenking_09 Herdenking_08       Herdenking_07 Herdenking_06    Herdenking_05 Herdenking_10Herdenking_04 Herdenking_03 Herdenking bevrijdingsdag, Canadalaan, Bergen op Zoom

     

    [/slideshow]