Maand: november 2017

  • Blokje beton

    Blokje beton

    We hebben een mooi blokje beton gestort zodat de verwarmingsunit mooi op een verhoging kan staan.

    Guido heeft daar met de mannen een mooi kistje voor getimmerd en het in goed overleg geplaatst.

    Met het storten van de vloer is het gevuld met het restant beton.

    Wij weer trots op ons werk…

    Mompelt de monteur …staat het net verkeerd.

    Dus niet gedraald: het hele boeltje even gedraaid.

    [slideshow]IMG_5450 IMG_5452 WP_20171123_003 WP_20171123_004[/slideshow]

  • nieuwe vloer

    nieuwe vloer

    Toen we de stal hebben gebouwd, is er een flinke vloer gestort met daarop een afwerkvloer.

    In totaal gaat het om zo een 30 cm beton (zie het gat van Brian).

    Op deze vloer hebben we een dikke isolatie gelegd met daarop de vloerverwarming, die weer in het beton is verdwenen, dus nu zitten we op een vloer van een geschatte 40 cm.

    De betonmannen zijn tot diep in de avond bezig geweest om er een mooie vlakke vloer van te maken.

    Het resultaat is om trots op te zijn, de eerste test is gedaan en volgende week gaan we er weer op aan het werk!

    [slideshow]IMG_5529 WP_20171108_001 WP_20171108_006 WP_20171115_005[/slideshow]

  • Sint Maarten viering – foto’s en verslag door vrijwilliger Judith

    Sint Maarten viering – foto’s en verslag door vrijwilliger Judith

    Dit jaar zijn we Sint-Maarten gaan vieren in verzorgingshuis Mariahove in Ossendrecht.

    We vertrokken vrijdagochtend 10 november om 10.00 uur. We werden heel hartelijk ontvangen met koffie, thee en koekjes.

    Na de koffie hebben we voor de bewoners diverse  liedjes gezongen. De laatste maand hebben we vaak geoefend, dat was te merken want het klonk heel goed. De bejaarden mensen deinden of zongen mee, en vonden het na afloop zelfs veel te kort!

    Karen overhandigde het cadeautje dat we hadden meegenomen aan de leidster van het huis; het was een mooie keramieken  schaal vol met heerlijke koekjes. Karen was ook zo attent om Sil, die in het verzorgingshuis werkt, te bedanken dat we mochten komen. Het was een leuke ochtend en we kregen enthousiast applaus!

    Bij terugkomst op Titurel werden we ook nog eens verrast met heerlijke erwtensoep door Patty!

    SintMaarten_01 [slideshow]SintMaarten_02 SintMaarten_03[/slideshow]