Maand: mei 2015

  • Eco printen op stof en papier, door Myriam, medewerker textiel

    Eco printen op stof en papier, door Myriam, medewerker textiel

    Op woensdag 13 mei hebben we op het werkgebied textiel eco – printen op katoen en op papier gedaan.
    Eco- printen is het afdrukken van verfbare planten en bloemen op stof of papier.

    Eerst leg je bloemen en bladeren op stof/papier. Nadat je dit strak hebt ingebonden gaat het een uur in een bad van 100° C. Daardoor geven de planten/bloemen hun kleurstof af.

    De bewoners hebben met veel aandacht en interesse hieraan gewerkt en de verwondering over wat er uit het bad tevoorschijn kwam, was groot!

    U kunt de resultaten zien op de foto’s en de producten bij de komende verkoop  bewonderen en eventueel kopen.

    [slideshow]Ecoprinten_01 Ecoprinten_02 Ecoprinten_03 Ecoprinten_04 Ecoprinten_05 Ecoprinten_06 Ecoprinten_07 Ecoprinten_08 Ecoprinten_09 Ecoprinten_010 Ecoprinten_011 Ecoprinten_012 Ecoprinten_013 Ecoprinten_014 Ecoprinten_015 Ecoprinten_016 Ecoprinten_017[/slideshow]

  • Karen vertelt: cupcakes maken tijdens de huiskamer ochtend.

    Karen vertelt: cupcakes maken tijdens de huiskamer ochtend.

    Karen vertelt

    “In de ochtend ben ik gestart met de spreuk op Soltane en daarna ben ik om kwart over negen op de fiets gestapt en was ik om kwart voor  tien in Hoogerheide.

    Toen heb ik  met Lennie cupcakes gemaakt, dat was leuk! Zij hebben altijd pauze en toen hebben ze de cupcaces opgegeten.  We hebben koffie en thee geschonken.

    De vaatwasser heb ik daarna samen met Gertjan ingeruimd, Gertjan is een “mannetje precies”en hij weet van opruimen (ik weet dat ook wel, haha).  Wij hebben ook met elkaar gekletst, dat was gezellig

    Ik vertelde aan hen dat het mooi weer was en oma Schrouwen was er ook. Toen zijn we op gaan ruimen en hebben we nog even gezeten nadat de mensen weg waren. Dick en Lennie waren er nog die zijn als laatste naar huis gegaan. Toen ben ik met Gertjan weer naar Soltane gefietst en waren we om één uur terug en we hebben allebei een leuke dag gehad. “

     

  • Komt dat zien! klas Janny presenteert: Vincent van Gogh.

    Komt dat zien! klas Janny presenteert: Vincent van Gogh.

    Op vrijdag 29 mei is het zover; dan voert de klas van Janny hun stuk op over Vincent van Gogh.
    (meer…)

  • Afscheid van een betrokken directeur/bestuurder: tot ziens, Peer!

    Afscheid van een betrokken directeur/bestuurder: tot ziens, Peer!

    Peer Muntz heeft zich, vanaf 2006, met hart en ziel ingezet voor Titurel, eerst als bestuurslid en later als directeur/bestuurder.

    Peer betekende en betekent veel voor de “Titurellers”; bewoners, medewerkers en vrijwilligers van Titurel. Er was dus geen spoortje twijfel over hoe we afscheid zouden nemen: “in stijl” met een mooi afscheidsfeest wat Peer zich, hopen we, nog lang zal herinneren.

    De weergoden waren ons gunstig gezind… tijdens de receptie, met vele genodigden uit de zorgwereld maar ook daarbuiten, genoten we in de tuin van lekkere hapjes (uit eigen keuken) en een drankje. De gasten werden vermaakt door een kapiteinsduo die bemanning zochten voor hun schip. Wie monstert aan op het schip “Le Poire”?
    Natuurlijk volgden speeches met mooie woorden en oprechte dankbetuigingen. Ook de bewoners lieten zich niet onbetuigd met een mooi stuk gitaarspel door Ton, een, zowel ontroerende als lekker bekkende, rap van Mijke en een woord van dank door RobertJan.
    De muzikale omlijsting werd deze middag verzorgd door het Konings Kwartet waarin ook Toon Oomen, lid van de Raad van Toezicht, speelt (saxofoon).

    Dag Peer

    Na afloop van de receptie volgde een geweldig feest met Peer en zijn gezin, de bewoners, medewerkers, vrijwilligers, de leden van de Raad van Toezicht en de Cliëntenraad.
    Bewoners Laurens, Bob en Sudath werkten samen met kok Ad Huijbregts en werkgebiedleider Peter Paauwe om Peer en gasten – niet alleen een prachtig vormgegeven – maar ook een bijzonder lekker warm en koud buffet te presenteren. De sfeer was relaxed en de stemming opperbest. Tijdens een ‘koekjesmonster’sessie werd Peer bedolven onder de pakjes koek… binnen Titurel is het immers een publiek geheim dat Peer érg van koekjes houdt. En dat hij juist nu voornemens is zijn leven te beteren, tja…. moet hij tóch nog maar even uitstellen… . Ook tijdens dit gezellig samenzijn werd in speeches met wat weemoed teruggekeken… maar evenzeer met enthousiasme plannen gemaakt voor de toekomst…!
    Na deze mooie woorden werd de feesttent omgetoverd tot een dansvloer en nam DJ Lex het roer over met zijn aanstekelijke dansmuziek.

    Voor Peer breekt nu eerst een tijd van rust aan. Helemaal ‘los’ komen van Titurel zal hem niet lukkken, hij wordt alvast verwacht zijn opwachting te maken tijden de vakanties van de bewoners. Daarna zal hij, met dezelfde tomeloze inzet als waarmee hij Titurel de afgelopen jaren bestuurde, zich mee gaan inzetten voor de Stichting “Vrienden van Titurel”. Eerst maar even genieten van een welverdiende vakantie… Veel plezier, Peer, en tot later!

    [slideshow]feest Peer feest Peer_02 feest Peer_03 feest Peer_04 feest Peer_05 feest Peer_06 feest Peer_07 feest Peer_08 feest Peer_09[/slideshow]   [slideshow] feest Peer_01H feest Peer_01aH feest Peer_001H feest Peer_06H feest Peer_04H feest Peer_03H feest Peer_02H feest Peer_01H[/slideshow]